Not known Details About تغییرات در شرکت سهامی عام

Wiki Article

در ادامه انواع روش های دیگر استعلام و پرداخت جریمه رانندگی به تفصیل بیان خواهد شد.

مزایا و معایب ثبت شرکت در ایران چیست و اصلا چرا باید شرکت ثبت کنیم ؟

به طور کلی شرکت های تجاری را می توان در انواع ذیل دسته بندی کرد :

ثبت شرکت - در سال های اخیر سیاست های اقتصادی کشور در چهارچوب برنامه های توسعه اقتصادی به سوی خصوصی سازی گام بر می دارد و واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی مستلزم آن است که افراد به تأسیس شرکت های مختلف مبادرت نمایند و با انجام فعالیت های تجاری در نظر گرفته شده باعث کاهش تصدی گری دولت در امور اقتصادی شوند این مهم بر عهده اداره ثبت شرکت ها مؤسسات غیر تجاری است تا شرکت ها با طی مراحل اداری مطابق مقررات و مواد قانونی به ثبت برسند .

مراحل ثبت شرکت‌ها با توجه به نوع آن متفاوت است و با توجه به نوع شرکت قانون مراحل مختلفی را درنظر گرفته است.

*در صورتی که شرکت تعاونی مطابق اصول شرکت سهامی تاسیس شود، هیچ یک از شرکا نمی‌توانند در مجمع عمومی بیش از یک رای داشته باشند.

مجمع عمومی موسس با حضور شرکایی که حداقل نصف سرمایه شرکت را تعهد نموده باشند، قابل تشکیل است.

نوعی از شرکت می باشد که از اجتماع مالکین متعدد در شی ء واحد به نحو اشاعه تشکیل می گردد و از در هم آمیختن سهم الشرکه ی نقدی و غیرنقدی افراد حقیقی و حقوقی به وجود می آید با این تفاوت که مالکیت سرمایه به شخصیت حقوقی شرکت انتقال نمیابد و هر شخص به طور جداگانه مالک سرمایه ی خود می باشد و امور به صورت مشارکتی اداره میگردد.

جهت تعیین حق‌الدرج آگهی باید به «نمایندگی روابط عمومی» ‌مراجعه کرد. لازم به ذکر است درصورتی‌که کارشناس اداره، موضوع شرکت را نیازمند کسب مجوز از مرجع خاصی بداند از مرجع مزبور، استعلام می‌نماید. سپس متقاضی باید مبلغی که بابت حق‌الثبت و حق‌الدرج آگهی، معین می شود؛ ‌به بانک و حساب تعیین‌شده، واریز کند و پس از آن فیش پرداخت حق‌الثبت و حق آگهی را به «‌واحد حسابداری» ‌اداره، تحویل و واحد مذکور، این امر را در ذیل برگه‌ی تقاضانامه، درج می‌کند و بعد مدارک به «واحد ثبت تأسیس و تغییرات» اداره‌ی ثبت شرکت‌ها تحویل و شرکت، قوانین ثبت ثبت‌می‌شود و امضایی دال بر «برابر بودن ثبت با سند» ‌از شرکا یا وکیل رسمی شرکت، اخذ می‌گردد.

این شماره برای اشخاص حقیقی همان کد ملی و برای اشخاص حقوقی، شناسه ملی است. اما شناسه ملی چیست؟ چگونه می‌توانیم برای شرکت خود شناسه ملی دریافت کنیم؟ مزایای دریافت آن چیست و چه تفاوتی با کد اقتصادی دارد؟

کاربران کامپیوتر تمام محتویات پرونده شامل مشخصات اساسنامه،شرکت نامه،تقاضانامه و صورت جلسات را وارد سیستم می کنند بعد از آنکه محتویات مدارک وارد سیستم شد به متقاضی که درخواست داده ثبت تغییرات در شرکت سهامی عام می شود که دستیابی به محتویات پرونده در قسمت های مختلف اداری از طریق وارد کردن که درخواست امکان پذیر است.

پس از تصویب اساسنامه، اساسنامه مصوب به ضمیمه صورت جلسه مجمع عمومی افزایش سرمایه شرکت سهامی عام موسس به همراه اعلامیه قبولی مدیران و بازرسان برای ثبت شرکت به مرجع ثبت شرکت ها تحویل داده می‌شود.

به ترتیب اولویت یکی از نام ها را برای او تعیین می کند در این قسمت کارشناس پرونده مشخص می شود و محتویات پرونده از طریق کامپیوتر برای کارشناس تأسیس ارسال می گردد و همزمان متقاضی نیز با اصل پرونده بر کارشناس مربوطه مراجعه می نماید .

اطلاعات مربوط به سهام و میزان سهامی که هرکدام از اعضا شرکت به صورت نقدی و غیرنقدی دارند باید ثبت شوند.

Report this wiki page